Sayfalar

5/18/2011

Ece'nin favorileri- Vol.#1

Ara ara aklıma geldikçe en sevdiklerimi, beğendiklerimi, yemeye doyamadıklarımı, gidip gidip bıkamadıklarımı  sizinle paylaşiyim dedim:)
İşte ilk aklıma gelenler;

1. E ben yıllardır Tarabya'lıyım, malum bilenler bilir, bizim oralarda İstinyePark açılana kadar pek fazla seçenek yoktu sahildeki balıkçılar dışında.. Dolayısıyla varolan 3-5 iyi Cafe, mecburen ikinci evi oluyor insanın.
*Benim favorim Yeniköy'de ki Passion. Fiyatları gerçekten pahalı, bir de üstüne %12 (yanlış hatırlamıyorsam) servis bedeli koyuveriyorlar Londra usülü, iyice şişiveriyor hesap, ama doğrusunu söylemek gerekirse tüm yemekler (ve de servis) fiyatının hakkını veriyor bence. Aslında Passion Cheesecakeleriyle ünlüdür ama yemekleri de en az o kadar güzel!
**Uzatmadan favorilerim: közde otlu mantar, fesleğenli kabak ızgara , bunlar her gittiğimde mutlaka yediklerim! (her ikisi de küçük tabaklarda tadımlık olarak geliyor, meze gibi yani). Ana yemek olarak ne yersem yiyim, tıka basa da doysam, şarabım bitmöemiş bile olsa, güllü Türk Kahvesi+ damla sakızlı lokum+ev yapımı vişne likörü  kombinasyonu vazgeçilmezim! Sunumu da çok sevimli! deneyin!

2.Yine bizim köyün demirbaşlarından, Yeniköy'de açılıp da kapanmamayı, hatta yerini büyütmeyi başaran ender mekanlardan biri EMEK MANTI!!
Mantıyı sevmeyen var mıdır?? Ben görmedim! Emek mantının da mantısı gerçekten çok güzel. Casitaymış Bodrum mantıymış hepimiz yiyoruz oralarda, maksat Yeniköy'e yolu pek sık düşmeyen, burda hiç mantı yememişler bir de Emek'in mantısını denesinler! Feriye yada Feraye diye ünlenmiş kızarmış mantının adı burda Saray Mantısı, tipi de normal mantı gibi değil,minnacık börekler gibi diyelim. Aynı tabakta normal mantıyla saray mantısından yarımşar porsiyon olarak sipariş etmek de mümkün;)  Ben buranın mercimek köftesini de çok severim, annem yapmış gibi:)
Bu arada ünlü Emek Kahveyle karıştımayın!

3. Bizim köyden çıkarsak, yine müdavimi olduğum(uz) mekanlardan biridir Bebek Koru Kahvesi. Özellikle köpeklerimizle gittiğimiz zaman bile bizi çok içten bir şekilde ağırladıkları için bendeki yeri ayrı! Burası da Passiondan aşağı kalmaz fiyatlar konusunda, ammaaaa, halk arasında MENEMEN diye tabir edilen, (beni bilenler bilir) benim dünyadaki en sevdiğim şeylerden biri olan (illa bibersiz olmalı, napiyim cinslik işte!), son derece basitmiş gibi görünse de yapımı adeta bir sanat olan bu son derece önemli Pazar kahvaltısı vazgeçilmezini onlardan iyi yapan da yoktur!! iddia ediyorum, buyrun deneyin!


bugünlük bu kadar, hadi afiyet olsun! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder